koronavirüs

Değerli hastalarımız,
Bu önlem ve öneriler; sizlerin, bizlerin ve çevrenizdekilerin her türlü hastalığa karşı koruması için rutinde de uyguladığımız kurallardır.
Ancak pandemi söz konusu olduğundan bu süreçte toplumsal sorumluluk gereği çok daha fazla dikkat ve özen gerektiği de açıktır.
Konuya, hekim olmanın sorumluluğu ve bilinciyle yaklaşarak sizleri bilgilendirme gereği hissettim.
Diş Hekimi Sertaç Kızılkaya
Özel Korudent Diş Kliniği

Tüm dünyada kaygıyla izlenen Coronavirüs/COVID-19 nedeniyle çalışma ortamlarımızda aldığımız önlemler ile ilgili bilgilendirmedir.

• Sadece acil vakaların tedavisi yapılmakta, acil durumlar dışında yeni muayene/tedavi hastası kabul edilmemektedir.
  • Hastalarımızın mutlaka refakatçisiz gelmeleri rica olunur.
  • Herhangi bir hastalık belirtisi göstermeyen hastaların da kuluçka döneminde olabilecekleri göz önüne alınarak tedbirli davranılmaktadır.
  • Kliniğimizde yeterli ve uygun kişisel koruyucu donanım sağlanmış ve çalışan için erişilebilir durumdadır.
  • Tüm personel doğru kişisel koruyucu donanım seçimi ve kullanımı üzerine eğitilmiştir.
  • Tedavi sırasında sizleri ve bizleri korumak amacı ile uygun ekipmanlar kullanılmaktadır.
  • Tedavi esnasında yıkama gerekli ise aynı anda aspire edilmektedir.
  • Hastalar karşılanırken/uğurlanırken el sıkılmaz.
  • Gelen her hasta içeri girince kolonya, el dezenfektanları kullanması sağlanmaktadır.

Diş tedavileri ve koronavirüs önlemleri
  • Bekleme alanı belirli aralıklarla dezenfekte edilmektedir. Ortam sık sık havalandırılmaktadır.
  • Kan, tükürük ya da başka enfeksiyöz materyalle temasın öngörüldüğü durumlarda tek kullanımlık önlük kullanılmalıdır.
  • Atıklar için elle temas etmeden açılabilen çöp kutuları yerleştirilmiştir.
  • Hastalara öksürme ya da hapşırma esnasında ağızlarını örtmeleri, kullanılan mendili atmaları, ellerini yıkamaları gerektiği ile ilgili uyarılar yapılmaktadır.
  • Solunum yolu enfeksiyonu semptomu bulunan hastalar diğer hastalardan uzak tutulmaktadır.
  • Hasta randevuları aralıklı verilerek bekleme salonunda hasta yığılmasının önüne geçilmiştir.
  • İki hasta arasında oda havalandırılır. Yardımcı personel tarafından tüm yüzeylerin temizlik ve dezenfeksiyonu sağlanır.
  • Klinik yüzeyler orta, çevre yüzeyler dezenfektan kullanarak temizlenip dezenfekte edilmektedir.
  • Aerosol yaratacak işlemler mümkünse yapılmaz. Bu tür işlemlerde kontaminasyon riskini minimuma indirmek için 4 elle ve rubber dam ile birlikte geniş ağızlı aspiratör başlığı kullanılarak çalışılır.
  • İşlem yapılacak hastalara %1’lik H²O² ya da 0.2 povidon gargara kullandırılır.
  • Laboratuvarlara gönderilecek ölçüler dezenfekte edilir. Aynı şekilde laboratuvardan gelen protezler de dezenfekte edilip hastaya uygulanır.

Previous PostNeden İmplant Gerekiyor?
Next PostTEKNOLOJİ KORONAYI YENER Mİ?